respolis-cat
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Estat de la campanya, a 23 nov. 07

4 participantes

Ir abajo

Estat de la campanya, a 23 nov. 07 Empty Estat de la campanya, a 23 nov. 07

Missatge por Germà Dv Nov 23, 2007 2:45 am

Hola,

Actualment vorejem les 200 signatures. Però no se si val la pena continuar per aquesta via, tenint en compte com de malament ha funcionat el servei de Firmas Online. En primer lloc, cada cop que hem enviat una carta a una mica alt de persones l'afluència simultània bloquejava la pàgina i impedia a la gent signar. Només ho resolien al cap d'unes hores o al dia següent. Segon punt, les signatures són sense certificar ni verificar, i el responsable de firmas online s'encarrega de recordar-lo clarament al principi de la pàgina, -potser te un negoci paral·lel de certificació de signatures- de forma que en qualsevol cas treu legitimitat al procès. Podiem haver afegit l'opció o fins i tot l'obligació d'incloure firmes verificades (confirmació per mail) o certificades, però els dos processos no haguessin servit més que per reduir el nombre de signatures degut a la complicació informàtica del procès. Tercer, encara que en el moment de crear la pàgina estava assegurat que la introducció del nom era obligatori, el cert és que hi ha hagut algunes signatures sense nom (actualment quatre) i d'altres sense cognom (actualment dues) i sembla que a firmas online l'únic que estan fent és esborrar aquestes signatures, però no solucionen el problema tècnic per impedir que el fet es reprodueixi.

D'una altra banda, també és poc probable que es pugui fer una Iniciativa Legislativa Popular: no és possible a Catalunya, perque no és matèria pròpia, i és poc probable a l'estat, ja que entre les matèries excloses hi ha tot el que té a veure amb els pressupostos públics. Dit això, estic tractant d'esbrinar més coses en aquest sentit i ja us ho explicaré.

Personalment penso que l'alternativa que ens quedaria és:

1 - Reconstruir el text actual, (sense tocar en res les propostes) amb una reformulació de la problemàtica, una identificació de les parts de les lleis que cal reformar, i l'afegit del text legal alternatiu proposat. Es tractaria de fer "com si fos" una iniciativa legislativa popular. El text hauria d'incloure al mateix temps una crítica al fet antidemocràtic de que aquesta matèria estigui exclosa de les ILP.
2 - Al mateix temps construir una pàgina web pròpia per recollir signatures.

Crec que només aquests arguments i aquest nivell d'elaboració, permetria que la campanya fos considerada seriosament, en el sentit que els polítics no tindrien cap contraargument, no ja contra la raó de la campanya (els sous) contra la qual ja han mostrat tots els seus pobres arguments, sino contra la forma en que la campanya es porta a terme. Ja que malhauradament la forma també és important.

Si es portes a terme d'aquesta manera, caldrien experts en dret i algun informàtic que ens donessin un cop de mà.

Això és tot de moment,
Fins aviat,
Germà

Germà

Nombre de missatges : 9
Data d'inscripció : 15/11/2007

Tornar a dalt Ir abajo

Estat de la campanya, a 23 nov. 07 Empty Re: Estat de la campanya, a 23 nov. 07

Missatge por feliu madaula Ds Nov 24, 2007 7:08 pm

Em sembla bé el raonament que es fa. Jo afegiria la possibilitat de cercar col·laboracions de persones i entitats que treballen la qüestió, com la Fundació Jaume Bofill, la Universitat, UNESCO-Catalunya,...
Qui tingui contactes que vagi dient la feina que fa.
Fins aviat,
Feliu

feliu madaula

Nombre de missatges : 8
Data d'inscripció : 16/11/2007

Tornar a dalt Ir abajo

Estat de la campanya, a 23 nov. 07 Empty Re: Estat de la campanya, a 23 nov. 07

Missatge por calitus Dt Nov 27, 2007 11:47 am

Fa uns dies vaig escriure un missatge que veig que s'ha perdut. Hi deia coses coincidents amb en Germà .
És clar que aquest sistema de firmasonline té algunes, o moltes, limitacions. Com ara el fet de que hi hagi publicitat, que hi ha un veritable calaix de sastre de recollides, algunes interessants i provablement compartides per nosaltres i d'altres completament 'desfassades', ...
Això no hauria de ser un gran invconvenient, cal respectar la llibertat d'opinió, si la recollida funcionés raonablement bé. Sospito que no és el cas, he reenviat la proposta a alguns fòrums que conec i em sorprèn veure-hi tan poques adhesions de coneguts. A part de que en he vist que en alguna ocasió no tenia accés a la llista d'aherents, si això indica alguna dificultat per la gent la primera vegada, seria aquesta una explicació, si el primer accés resulta frustrat, el normal és oblidar la proposta.

Una altra problema pot ser que fins ara la recollida no ha tingut ressó a cap mitjà de comunicació tradicional, pel que jo se, excepció feta del Canvi16 potser?.
Si veiem el ressó que ha tingut la recollida de catalaemprenyat, més de trenta mil signatures en tres setmanes, seria comprensible una certa decepció.

Pel que fa a una eventual validesa legal d'aquestes signatures està clar que no en tenen; ni per ara crec que hi hagi cap sistema de validació legal de signatures per internet. Això està vinculat a la signatura digital i al dni electrònic, que a Catalunya encara no s'ha començat a repartir. A la resta de l'estat n'hi deu haver ja més de dos milions. La signarura o identitat digital també és pot obtenir a través d'Hisenda, els que hagueu fet la declaració per internet la heu de tenir. Però també és una opció encara poc estesa per ser operativa des del punt de vista participatiu.
De manera que la proposta de la ILP no crec que es pugui fer virtualment, de moment.

De totes maneres crec que és una bona manera de donar oportunitat d'expressar la seva adhesió a altra gent i aixo no només val la pena de mantenir-ho, sino també de entendre que és una part substancial de la nostra feina, divulgar propostes i també afavorir la participació, encara que sigui inicialment en forma d'adhesió.
O sigui que jo no soc pas pessimista pel que fa a la recollida, això depen de les expectatives que tinguéssim; és evident que costa començar, que hi ha algunes dificultats d'accés segons sembla. Però hem de mantenir la porta oberta a que es difongui per la xarxa el que anem fent i la recollida és una bona manera.

M'agradaria saber les possibilitats de fer una pàgina pròpia de recollida per seguir enviant a llistes conegudes la proposta.

En un altra post parlaré de la ilp. fins ara. ( a veure si avui tinc sort!)
Carles

calitus

Nombre de missatges : 5
Data d'inscripció : 15/11/2007

http://trenfutur.blogspot.com/

Tornar a dalt Ir abajo

Estat de la campanya, a 23 nov. 07 Empty Re: Estat de la campanya, a 23 nov. 07

Missatge por Jaume Dl Des 03, 2007 11:42 pm

Caram, no sé què passa, però no em puc connectar gairebé, tot va molt lent i m'ha esborrat tot un missatge que havia escrit...

En fi, volia suggerir que, independentment que ens puguin assessorar diferents persones per fer un text més ampli per aquesta campanya, jo animaria a, amb el text actual, sortir a recollir signatures davant d'ajuntaments on sabem que han ocorregut irregularitats.

Lo important és anar sumant signatures i fer pressió, a més, sortir al carrer resulta una nova oportunitat d'aparèixer als mitjans de comunicació.

¿Què tal està el tema de que aquest entorn funcioni una mica millor?

Ja direu (a veure si ara no se m'esborra el missatge... snif.)

Salut
Jaume

Jaume

Nombre de missatges : 1
Data d'inscripció : 19/11/2007

Tornar a dalt Ir abajo

Estat de la campanya, a 23 nov. 07 Empty Re: Estat de la campanya, a 23 nov. 07

Missatge por Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum